Myśl dnia:

Myśl na dziś: "Zamiast zazdrościć innym ludziom, dziś przyjrzyj się sobie. Ty też masz talent!"

środa, 22 lutego 2012

Pielęgnacja orchidei, storczyka

Cześć!
Tak jak wspominałam dwa posty wcześniej, szukałam odpowiedniej metody pielęgnacji mojej orchidei. Znalazłam oczywiście informacje w internecie na ten temat, ale postanowiłam skorzystać z rad osoby, która posiada przynajmniej trzy takie dorodne kwiaty, czyli mojej (być może) przyszłej teściowej!:) Mam nadzieję, że uda mi się to czytelnie i zrozumiale Wam przekazać. Iiii zaczynam:
Jak pielęgnować storczyki, orchidee:
- przechowywać w średnio oświetlonym pomieszczeniu, w temperaturze do 20 stopni,
- podlewać przegotowaną, schłodzoną wodą (nigdy nie lać z góry do doniczki!), Ja dostałam kwiat w plastikowej doniczce a do tego mam porcelanową, nie przesadzałam go! Napełniam porcelanową donicę wodą (około 3/4), nastepnie wstawiam kwiat. Odczekuje 20minut, potem wyjmuję plastikową donice z kwiatem na kilka minut żeby nadmiar wody mógł wypłynąć. Ostatni krok to wstawić kwiat z powrotem do porcelanowej pustej donicy.
- raz w mięsiącu należy użyć nawozu lub innych witaminek przeznaczonych do tego rodzaju kwiatków.

Następny etap to przekwitanie ale tym tematem zajmę się kiedy będzie taka potrzeba.

Ja robiłam już ten "zabieg" dwa razy. Powiem Wam, że bardzo się ciesze, bo moja orchidka rozwinęła cztery nowe kwiaty od dnia, w którym ją dostałam! I niestety okazło się, że nie bedzie mogła stać w moim pokoju, bo mam dużo okien i tak mocne oświetlenie może jej latem zaszkodzić..
Mam nadzieje, że ten post będzie dla Was przydatny. Pozdrawiam gorąco, Paatiiiiii:*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, Patiiii:*